Pazartesi

DÜŞÜK KALORİLİ SEBZE KIZARTMA


Yaz döneminde belki de en sevilen yemeklerden biri karışık sebze kızartmadır. Ama malesef bu bol yağlı yemeği ben tavsiye edemiyorum. Özellikle lifi bol yaz sebzleri yağ ile tamas ettiğinde oldukça fazla yağ çekiyorlar. Ortalama 1 tabak kızartma yediğinizde neredeyse 1/2 fincan yağ yemiş gibi oluyorsunuz. Hem kalorisi yüksek hem de yanmış yağ yüzünden sağlıksız.
Benim evimde hiç kızartma yapılmaz dersem yanlış olmaz. Ömrüm boyunca yaptığım kızartmanın sayısı 2 veya 3 tür.  Ama eşim de bende bu yaz kızartmasına bayılıyoruz. Bu gibi durumlarda çözüm bulmak en doğru olanı. Pazar akşam yemeğinde soframızı süsleyen yaz kızartmamın tarifini paylaşıyorum.


Bol bol sebze kullanın. Artık evde hangi sebzeniz varsa. Ben kabak,havuç,biber ve 1 adet iri boy patates kullandım.
Eğer konveksiyonel yani üflemeli bir fırınınız varsa, aynı anda 2 tepsi pişirebiliyorsanız bütün malzemeleri bir defada pişirebilisiniz. Ben sert olan patates ve havucu fırında, yumuşak sebzeleri de tefalin actifry ında pişirdim.

Sebzeleri istediğiniz boyutta kesin. bir kaseye alın ve  üzerine 2 kaşık yağ gezdirin.Tuzunu serpin. Elinizle iyice karıştırın. Fırın tepsisine yağlı fırın kağıdı serin. üzerine karışımı dökün. 160-170 derecede ağır ağır yaklaşık 30-40 dakika pişirin.




Kızartmanın sosu da oldukça pratik ve düşük kalorili tabiki;

 DOMATES SOS

2 büyük domatesi doğrayın
az tuz
pul biber ve kekik
1 çay kaşığı kadar şeker
isterseniz sarımsak ile bir tencerede iyice fokur fokur pişirin. Suyunu çektirin. Yağ kullanmanıza gerek yok. Yağsız da son derece lezzetli oluyor.


 Ve son olarak tabiki sarımsaklı yoğurt ...

AFİYET OLSUN...
1 porsiyonu yaklaşık 150 kaloridir.
3 kaşık yoğurt ilavesi ile 100 kalori daha tüketmiş olursunuz. Tek başına bir öğündür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder