Pazartesi

ÇALIŞAN KADINLAR İÇİN MUTFAKTA PAZAR GÜNÜ HAZIRLIĞI

Bütün gün çalışıyoruz. Sonra eve koşup akşam yemeği hazırlıyoruz. En geç yarım-1 saat içinde sofranın kurulu olması gerekiyor ki yemek saati geçe kaymasın. Ozaman hazırlıksız olmaz tabiki. Benim düzenli olarak pazar günleri 1 saatim hafta içi yemeklerini organize etmeye ayrılıdır. Haşlanacak baklagiller haşlanır, ayıklanacak sebzeler ayıklanır, dondurulacak olan etler porsiyonlanır ve dondurulur, közlenecek sebzeler közlenir. Bunlar maksimum 1 saatinizi alır. Bu sayede hafta içi çok daha planlı, sağlıklı ve hızlı yemekler pişirebilirsiniz. Bu hafta sonu hazırlıklarımdan birkaçını paylaşmak istedim.




Kırmızı yağ biberinin tam zamanındayız. Bu güzellikleri sadece yıkayarak fırın kağıdının üzerine koyup 15 dakika pişirin. 1 hafta boyunca her sabah kahvaltıda çıkarıp 1 adet yiyebilirsiniz. Veya akşam yemeğinde güzel bir kırmızı salata yapabilirsiniz.





Koçanlı mısır en sevdiklerimden. Bu mevsimde sabah kahvaltısında 1 dilim ekmek yerine 1 parça haşlanmış mısır yemeyi tercih ediyorum. Lezzetli, tok tutuyor, dolaptan çıkardığım için soğuk oluyor, içimi ferahlatıyor. Ayrıca bağırsakları da çalıştırıyor. Bu şekilde parçalara bölünmüş mısırı az tuzlu su ile haşlayıp suyunu dökmeden tencere ile buzdolabında 4-5 gün saklayabilirsiniz. Suyunu dökerseniz mısırınıza dolabın kokusu sinebilir, üstü su kaybedip büzüşebilir. Ben direkt haşladığım bu minik tencere ile doğru dolaba atıyorum. (Bu sefer bir parçası biraz torpilli olmuş:) yerken ikiye böleriz artık)


Bu tanesiz taze yeşil börülceler sarımsaklı yeşil börülce salatası olmak için hazırlandı. taze fasülye, börülce, barbunya, bezelyeyi alır almaz temizleyip, porsiyonlayıp dolabınıza koyarsanız iş dönüşü sizi oyalayacak hiçbirşey olmaz. börülceler doğru tuzlu suda haşlanır, 15 dakika sonra salatamız hazırdır.




2 kişi için yarım kilo barbunya aldık. Ayıkladık yıkadık, hatta üstüne az tuzlu suda haşladık. Bu sayede gaz yapan öğeler de haşlama suyu ile birlikte gitti. Barbunyalar haşlandıktan hemen sonra soğuk suyun altında soğutuldu ve poşetlenip hooop dondurucuya atıldı. Bir akşam yemeğinde zeytinyağlı barbunya yapmak sanırım 15 dakikamı alacak.


Bu mevsimde sadece ton balığı ve norveç somonu yiyoruz. Balık mevsiminin gelmesini ise dört gözle bekliyorum. bir tanesi ortalama 200gram kadar gelen iki küçük dilim somon aldık. Güzelce yıkayıp buzdolabı poşetine sardık. Şu anda dondurucuda bizi bekliyor. Akşam yemeğine balık pişrmek oldum olası kolayıma gelmiştir. Hiçbir zahmeti yok. Dondurucan çıkar, mikrodalgada çözdür, fırın kağıdının üzerine koy, üzerine pul biber kekik, tuz ve fırına. 25-30 dakika içinde enfes bir fırın balık karşınızda. Bu yarım saat de kocaman bir yeşil salata hazırlamak için oldukça uygun bir aralık.



Benim bu hafta sonu hazırlıklarım bukadardı. Fikirlerinizi paylaşabilir, sorularınızı yorum kısmından sorabilirsiniz. İyi haftalar dilerim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder