Salı

TAZE FASÜLYELİ BULGUR PİLAVI



İşte karşınızda taze fasülyenin boyut değşitirmiş hali. Malesef zeytinyağlı taze fasülye sevmeyen bir eşim var. Bende bu sağlıklı, lif deposu, düşük kalorili yaz sebzesini yemek ve yedirmek istiyorum. Bu gibi durumlarda biraz karadenize doğru uzanıyorum ve fasülyenin binbir türlü farklı versiyonu ile yemek yapıyorum. Taze fasülyeli omlet tarifim için TIKLAYINIZ .
Bu tarif eşimin teyzesine ait. Yediğimde bayılmıştım. Onların yöresel yemekleri imiş. Yanlış olmasın sanırım Giresun'da bol bol yapılıyormuş. Bence fazla sağlıklı :)



Yaklaşık yarım kilo taze fasülyeyi yıkayıp fotoğrafta gördüğünüz gibi küp küp kesin ve az tuzlu suda  haşlayın.  Tencerede 1 kaşık tereyağ ile kuru soğanı az miktar kavurun. üzerine haşlanmış süzülmüş taze fasülyeleri ekleyin ve bir miktar daha kavurun. 1 çerez kasesi veya 1 su bardağı kadar bulguru yıkayın. Tencereye ilave edin. üzerine 1 kupa kadar soğuk su döküp pişmeye bırakın. Tencerede pilavınız pişince altını kapatın. pilav suyunu iyice çekmiş olmalı. Kenarda bolca maydanoz ve 1-2 adet yeşil soğanı ince ince doğrayın. Pişmiş, altı söndürülmüş bulgur pilavınıza bu yeşillikleri karıştırın. 5-10 dakika dinlendirildikten sonra tüketebilirsiniz.

İsteğinize göre baharat ekleyebilirsiniz. Ben hiç baharat katmadan pişirdim.

NOT: Eğer diyet yapıyorsanız bu yemek zayıflama diyetiniz için oldukça uygun. Bir öğün için 6 kaşık fasülyeli bulgur pilavını yanına 3 kaşık yoğurt koyarak afiyetle tüketebilirsiniz. 
Yoğurtdu ile birlikte 1 porsiyonunun kalorisi ortalama 300kkal'dir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder